Your E-mail:
Get the latest news, tips and
free advice every month
Do you like watching horse movies/tv shows?
Horse Breeds at HorseChannel.com

My Horse Profile

Quarter Horse from Lakewood, CO

Summer

About Me

Active within 1479 Days

I am from Lakewood, CO and I've been a Club Horse member for 6 years, 11 months and 29 days

Nicknames: Pretty paint

Age: 13 years old

Gender: Mare

Breed: Quarter Horse

Height: around 14hh, I've never measured.

Color: Black and white tobiano paint, and absolutely beautiful.

Type of Riding: Western drill riding, and bareback jumping. NEW: Since a lot of people are asking about my bareback jumping, I'll explain. It's called Liberty, and basically, I jump her over small (up to 10") jumps, bareback, with no bridle. She is controlled with a thin wire around her neck, which she responds to sometimes. ..I'll try to get pictures and post them later. You still jump in jump position, but it's a major thigh workout...

My Horse's Achievements: being amazing ^-^...and being on the outside of an absolutely straight propeller.

My Horse's Favorite Treat: Almost anything edible...except she doesn't like licorice treats.

My Horse's Favorite Things To Do: Be spoiled, like any other pretty horse.

Pet Peeves: Other horses...she's got attitude problems. She also doesn't like being dirty...

My Horse's motto: You and I will fly together...I'll take you to the highest of highs, if you just believe...love is unpredictable..

My Horse Home:

Create/Edit Your Horse Stable

My Avatar:

Create/Edit Your Own Avatar

My Awards

How We Met

I "lease" her, in a roundabout sort of way. I was assigned to ride her for a gymkhana once, and I fell in love. Then, later that year, I was assigned her as the horse I ride most often. The photo was taken by a friend of mine..

My Horse Stats

I've had 843 friends visit me.

I'm the 4,347th member on HorseChannel.com.

54 friends have voted for me since I joined Club Horse!

My Family Photos

More Photos
Roll over photos to view in frame.

My Horse Blog

DescriptionDateEditDelete
In an effort to improve our website for our visitors, we will be changing some of our service providers. We do not expect to experience any technical difficulties. However, if you are unable to access our website, please be assured it will be temporary as we transition to the new service. 10/19/2013 12:00.00 AM
If you’re not already getting your monthly issues of Horse Illustrated, you’re missing out on more expert English and western training advice, competitive insight, important medical updates, tips for better horsekeeping and care, and comprehensive coverage of equine health and nutrition as well as breed profiles, news and lifestyle features for equestrians. Subscribe today -- 1 year (12 issues) as low as $10.00. 06/01/2011 12:56.12 PM
New Valentine's Day Avatar Objects!
Happy Valentine's Day from HorseChannel! Pick up your objects in the avatar shop today.

Redeem your FREE avatar decorations now »

01/26/2009 02:43.04 PM
New Holiday Avatar Objects!
Happy Holidays from HorseChannel! Pick up your objects in the avatar shop today.

Redeem your FREE avatar decorations now »

12/05/2008 06:00.00 PM
New Thanksgiving Avatar Objects!
Happy Thanksgiving from HorseChannel! Pick up your treat in the avatar shop today.

Redeem your FREE avatar decorations now »

11/13/2008 12:00.00 AM
New Halloween Avatar Objects!
Happy Halloween from HorseChannel! Pick up your treat in the avatar shop today.

Redeem your FREE avatar decorations now »

10/29/2008 10:20.43 AM
I LOVE UR HORSE I WILL LEAVE U A VOTE COULD U LEAVE ME A VOTE PLEASE ! :)

Come visit me, Peggy, Jericho & Summer.

08/19/2008 01:31.00 PM Report This Comment
Thanks for finding my flagboot! I swear it's from before Nighthorse because my mom wrote my name and # on it...! Hey do you know what happened to CT??

Come visit me, Casper & Shorty.

03/29/2008 06:44.08 PM Report This Comment
Thats good! Shadow was good. He's kinda crazy and like the stirrups are long so it feels bad and stuff. I saw him throw a guy in warriors tho. The girl who rode him last year in royal told me he has become a brat since being in warriors. But he's actually pretty fun most of the time.

Come visit me, Trinidad.

02/24/2008 05:24.44 PM Report This Comment
Thanks! ....I'm glad the girl was ok! Hows Crimson going? Sorry about moveups...

Come visit me, Trinidad.

02/19/2008 05:45.36 PM Report This Comment
That's good! I wanna go to SS this year...I think on Sun.

Come visit me, Casper & Shorty.

01/23/2008 04:08.16 PM Report This Comment
Oh yeah I couldn't ride last year because Cas was on Precisionettes too.

Come visit me, Casper & Shorty.

01/21/2008 07:22.52 PM Report This Comment
How come Summer was there this week? Will she be gone next Saturday? Technically I could have ridden Chance, but he had to leave for SS at 2 so I couldn't ahve cooled him off. I wish I had done gymkhana so bad, it sounds like so much fun!!

Come visit me, Casper & Shorty.

01/20/2008 03:43.18 PM Report This Comment
Awwww I LOVED Kitana, she was so awesome!!! (I only rode her once; I never did JGE.) Do you know why they had to put her down and when? It's so weird I never really hear anything about stuff like that until I get to thinking, "Hmm, I haven't seen that horse in forever..." (I did hear about Flint). All the horses I've worked with in RD (Cas, Chance, A.C., Trinidad) I'd never had any experience with in WD except Blaze and Reno, and in RD they were completely opposite of how I'd known them in WD. Did you notice that with Summer? Anyway the ride looked good today (I wanted to ride so bad)!

Come visit me, Casper & Shorty.

01/19/2008 03:11.00 PM Report This Comment
Lemme get this straight...you always rode Summer, even in WD?? Correct me if I'm wrong, that's just what it sounded like you meant. And glad you have such a good relationship with Myrna, because maybe if I did I would still be riding Casper. Anwyay glad you are in it now, and way to climb to the [semi-] top so fast! =)

Come visit me, Casper & Shorty.

01/18/2008 06:54.56 PM Report This Comment
Oh yeah, but all last year until Stock Show she did all three teams! I had no doubt she could do it! =) And wow, good for you--took me 6 years! =P Do you think it has helped having a wrangler mom? I always thought that would help a lot. Why didn't you join at 9?

Come visit me, Casper & Shorty.

01/15/2008 07:14.26 PM Report This Comment
Oh I know she was so tired afterward though! I think it's 'cuz she's going to Stock Show??? Oh and about the girl and the wranglers, that's funny, totally made my day...! I had Princess for Liberty. She was SO GOOD (and not bony)! =) But wouldn't listen to the wire and I had to get rebridled. Oh yeah, younger Precisionettes...just what I heard. You must be really good to make it so far in 4 years. I got stuck in AAA twice... =(

Come visit me, Casper & Shorty.

01/14/2008 04:23.48 PM Report This Comment
Hmmm...idk if I want Chance for Liberty! He has such bad conformation! I've ridden Cas bareback 3 times and she's wonderful! I'm gonna ask for her back for Precisionettes (if I ever make it).

Come visit me, Casper & Shorty.

01/07/2008 04:49.11 PM Report This Comment
so prETTy!
i luv that pic! summer looks b-e-a-u-t-i-f-u-l! ~a vote for pure sweetness. keep livin-elise and pals :-)

Come visit me, Cricket, Fanny, Sensation~I miss you~, Our Little Piece of Heaven, Charlie & Dancer.

01/04/2008 08:58.28 AM Report This Comment
Liberty was fun today! I jumped for the first time ever. I had Boots. He was good but was bouncy and bony and I couldn't take the bridle off. I'ma be so sore too but whatever. Glad you got your bareback fix today! Did you have Summer?

Come visit me, Casper & Shorty.

12/29/2007 06:20.26 PM Report This Comment
Please, VOTE BEACH HOTD FOR 12-29-07
Please, VOTE BEACH HOTD FOR 12-29-07
Please vote for Beach! We're trying to get Beach HOTD for tomorrow. If you could help it would be wonderful. Go to "horse profiles" and search "Beach". He's a 9 yr. old Throughbred bay gelding. If you could leave him a vote and blog we would appreciate it. Have a wonderful New Year and a Happyb'08. Please help us! Beach and His Friends

Hannah, Blairsville, GA.

12/29/2007 06:34.32 AM Report This Comment
I do feel bad about being mean, but honestly I could have been a lot worse. I was in a really bad mood that day and watching Casper's tough, ya' know? So yeah never liked Westernaire boys. That idiot that let Maverick wander around with his reins dragging on the ground at Annual (that got stuck around Cas' leg) didn't help either. But whatever. ~Merry CHRISTmas!!!~PLEASE help the campaign to get the Do you know the Savior's page HOTD on dear Christ's birth by voting and helping to spread teh Good News! May He fill your heart with joy this blessed season!!~

Come visit me, Casper & Shorty.

12/24/2007 11:14.25 AM Report This Comment
Hey, I have a perfect mare and an almost perfect gelding too!! (Just realized that btw.) Except that Summer now has a problem...well yay? Sweet. Yeah I saw Digger lying on the ground, he looked like he almost died or something, I didn't see Summer, but I saw you trying to get her to the rail after Crimson! =D Also, Have you heard of the “Do you know the Savior?” page?? Well we would love it so much if on Christmas Eve you could vote so that the page honoring Jesus would get HOTD on His birthday!!!!! Thank you so much!!! ~Cas&Chance

Come visit me, Casper & Shorty.

12/10/2007 05:48.10 PM Report This Comment
Idk it's just what one of the wranglers told Brina's mom about Casper and Rascal. Besides you HAD Summer on NHR! And no Dakota's not hard it was just a big change. I know I miss Kitana too she was AMAZING, and I only rode her once! See you on Saturday

Come visit me, Casper & Shorty.

12/06/2007 03:44.29 PM Report This Comment
Hey
Thanks for all your encouragement, I really appreciate it. Yesterday I found why I can't have Casper--I need a harder horse and she's not a "hard-to-handle" horse at all so some Nighthorse girl's gonna get her because she's an easy ride, and some Royal girl's gonna get her because Royal is two hours after Nighthorse and she can handle two RD rides. Chance has a profile too now. And Cubrina deleted Rascal's!!!!!!!

Come visit me, Casper & Shorty.

12/02/2007 01:04.05 PM Report This Comment
I'm a sophomore btw, so yeah not very many years left in RD, I got held back in AAA. But that's good to know, thanks for explaining! I feel sorry for Myrna, she has such a huge job! Chance was OK, he was kinda slow and I hate his gait it's really jarring but he was really sweet. Oh and I know that that horse assignment didn't really count, but is there any chance--hehe no pun intended--that I get Casper back? Because I'm sad about that. =( But happy about Crimson.... Ever been sad and happy at the same time? It's kinda weird.

Come visit me, Casper & Shorty.

11/18/2007 06:48.15 PM Report This Comment
Hi
Here is a vote. Sorry I am not on your team.

Come visit me, Sparkles & Bud.

11/15/2007 04:22.42 AM Report This Comment
Hahaha squeeee I like that!! I don't think I have a warm up buddy, do I? If not then sure! And thanks I'm so excited!!!!!!!!!

Come visit me, Casper & Shorty.

11/14/2007 06:23.05 PM Report This Comment
I'M ON CRIMSON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I'M ON CRIMSON!!!!!!! I'M ON CRIMSON, YAY!!!!!!!!!!!!

Come visit me, Casper & Shorty.

11/14/2007 04:59.20 PM Report This Comment
Yeah, I'm really glad I only had Blaze once! =P
Hey thanks for adding on Trini's page! =) I'll admit there definitely are things I still don't know! Yeah the pictures should be great! Oh and how long were you on BL until you moved up to WL???

Come visit me, Casper & Shorty.

11/13/2007 04:22.48 PM Report This Comment
Yo Summa
Hey! Can't wait 'til they post Annual Show pics on Western Visions or something, I'm really excited! Are you gonna ask Myrna to switch you to Curtis? Oh and I'm on BL1! Well ttyl! ~Spread the Good News that JESUS LOVES YOU AND HE IS YOUR ETERNAL SAVIOR!! <3 Casper~

Come visit me, Casper & Shorty.

11/12/2007 04:13.34 PM Report This Comment
I really want to be on Crimson too!! I should be starting Liberty pretty soon! So Casper's fun?? I heard she doesn't stop! Not like that's big news or anything. But yeah I am really excited!! We get our own horses for Liberty right??

Come visit me, Casper & Shorty.

11/10/2007 11:49.04 AM Report This Comment
But Summer is too obedient and perfect and you miss Curtis because she's not a challenge, 'member?? Lol! =P

Come visit me, Casper & Shorty.

10/03/2007 01:14.57 PM Report This Comment
Breath Taking!!!
First off Quarter horses are my fav breed, and B paint colors are my fav color, so u got it all babe, heres my vote, come visit me, King

Brooke, Carlisle, PA.

09/14/2007 05:46.38 PM Report This Comment
Breath Taking!!!
First off Quarter horses are my fav breed, and B paint colors are my fav color, so u got it all babe, heres my vote, come visit me, King

Brooke, Carlisle, PA.

09/14/2007 05:46.25 PM Report This Comment
Breath Taking!!!
First off Quarter horses are my fav breed, and B paint colors are my fav color, so u got it all babe, heres my vote, come visit me, King

Brooke, Carlisle, PA.

09/14/2007 05:46.00 PM Report This Comment
Congrats
the photo looks awesome so heres a vote from me. Please blog me back. who took the photo it is really effective

Come visit me, Musket.

09/10/2007 01:17.33 PM Report This Comment
Hey Summer!
I really like the picture! You were The Horse of the Day once, weren't you? I remember you! You're so lucking to have such beautiful horses; Curtiss is really pretty too! Well, I voted for you! Blog me back!

Come visit me, Ruffian, Cocoa & Smoke.

08/24/2007 10:29.40 AM Report This Comment
Great Picture
I love your picture. Where did you get it?
That doesnt look like the pasture at Westernaires. Maybe at a show?

Come visit me, Toughy & Sundance.

08/16/2007 05:28.53 PM Report This Comment
Congratulations
Congratulations on winning horse of the day. What a beautiful picture. I look forward to seeing more of her. Here's a vote for you.

Come visit me, Prince, Pippin (Remembering Melian) & Eddie.

08/08/2007 10:42.44 PM Report This Comment
12

Top Products